Hel - Spikar i mitt hjärta.

Spikar i mitt hjärta
https://www.youtube.com/watch?v=jZfWLcPaSW8

När varje natt för evigt i en annan värd.
Vem är den vise som kan vetskapen, som lär?
Vem är hjälten som tog min oskuld till sin?

Spikar i mitt hjärta, Jag ser elden, är den min?

Kom luft så kall, Vi såg ett fall.
Så oförstörd jag ser min död.
Något sliter, en blodad tand.
Något biter från min tomma hand.

Gråter! Kom regn du gör mig hel.
Förlåter! Min ångest gör mig stel.
Hatar! Allt ni tror jag är.
Hånar! Den spegelbilden som jag klär.

Mitt inre blöder, Min tanke är för rak.
Allt må va enkelt men jag har tappat all min smak.
Murar rasar samman, Stoftet kväver mig igen.

Hjärtat, livet, vad kommer sen?

Gråter! Kom regn du gör mig hel.
Förlåter! Min ångest gör mig stel.
Hatar! Allt ni tror jag är.
Hånar!

Tvingad till att älska, En hand har blivit två.
Varför fanns det ingen hjälte när mina händer var för små?
Händer som höll mig ner, Någon som andas vill ha mer, Så naken utan vilja.
Jag försvinner i det som sker.

Gråter! Kom regn du gör mig hel.
Förlåter! Min ångest gör mig stel.
Hatar! Allt ni tror jag är.
Hånar! Den spegelbilden som jag klär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0